Informacja o Narodowym Spisie Powszechnym

1 kwietnia rozpoczął się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021. Zachęcamy do samospisu poprzez stronę internetową spis.gov.pl

Narodowy Spis Ludności i Mieszkań to najważniejsze badanie demograficzne, które w Polsce wykonuje się raz na 10 lat. Informacje zebrane przez Główny Urząd Statystyczny poszerzą i zaktualizują wiedzę o naszym kraju i jego mieszkańcach.
Udział w spisie to obowiązek, dlatego w badaniu musi wziąć udział każdy Polak.

Podstawową formą udziału w NSP jest samospis internetowy. Formularz spisowy dostępny jest na stronie spis.gov.pl.

Jeśli ktoś nie ma możliwości spisania się przez internet może tego dokonać telefonicznie. Wystarczy zadzwonić na infolinię – 22 279 99 99. Infolinia działa codziennie w godz. 8:00–20:00.

Spisać można się także w Urzędzie Miasta przy Pasażu Rudowskiego 10.
W magistracie przygotowane zostało specjalne stanowisko, na którym będzie można spisać się indywidualnie lub z pomocą urzędnika.
Każdy, kto chciałby spisać się w urzędzie musi wcześniej telefonicznie umówić się na taką wizytę pod nr telefonu 44 732 77 01.

W przypadku gdy nie skorzystamy z możliwości samospisu skontaktuje się z nami rachmistrz spisowy, któremu będziemy musieli udzielić wszystkich wymaganych odpowiedzi.
Rachmistrz będzie posiadał stosowną legitymację. Jego tożsamość będzie można także sprawdzić dzwoniąc pod ten sam numer infolinii, który podany jest przy spisie telefonicznym, tj. 22 279 99 99.

Narodowy Spis Ludności i Mieszkań 2021 wystartował z początkiem kwietnia i potrwa do końca września.

AKTUALIZACJA
Rachmistrze spisowi pracę rozpoczną od 4 maja. Na chwilę obecną, ze względu na pandemię, ich praca polegać będzie na przeprowadzaniu wywiadów telefonicznych. Przez cały czas będzie jednak możliwość dokonywania samospisu internetowego lub przez telefon.

Załączniki artykułu

powrót